Video Poster

Θεσσαλονίκη, 3η Μέρα

Κοινωνικός ρεαλισμός

Ξεκίνησαν και τα αφιερώματα: Η Τζοάνα Χογκ, πρωτοπόρος ενός νέου ρεύματος κοινωνικού ρεαλισμού στο βρετανικό σινεμά - και της οποίας η τελευταία αυτοβιογραφική τανία “Ενθύμιοβραβεύτηκε στο φεστιβάλ του Σάντανς -, έδωσε συνέντευξη Τύπου στο Μουσείο Φωτογραφίας.

Την προλόγισε ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, τονίζοντας πως το σύνoλο του έργου της προβάλλεται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη και πως το αφιέρωμα αυτό εγκαινιάζει και τη συνεργασία του φεστιβάλ με το κινηματογραφικό βρετανικό περιοδικό  “Little White Lies” το οποίο έχει τεύχος αφιερωμένο στη Χογκ - και στο μέλλον θα επιλέγει ταινίες για το Φεστιβάλ.

Η Χογκ ήταν και η μία από τις δύο κυρίες των οποίων οι ταινίες πρωταγωνίστησαν στις προβολές της τρίτης μέρας: Εκτός από το “Ενθύμιο”, στο οποίο πρωταγωνιστούν η Τίλντα Σουίντον και η κόρη της, Όνορ (αυτή την στιγμή ετοιμάζεται και η συνέχειά του), προβλήθηκαν τα “Παιδικά Δόντια” της Αυστραλής Σάνον Μέρφι, μια αριστοτεχνικά δοσμένη ταινία γύρω από την αρρώστια, την απώλεια, αλλά και τον έρωτα και την ελπίδα.

Η Μέρφι ήταν και η μοναδική γυναικεία συμμετοχή στο Διαγωνιστικό στη Βενετία φέτος.

 

Common People

Μια ανοιχτή συζήτηση ανάμεσα στον σκηνοθέτη Ρόμπερτ Μπίβερς και τον Μαρκ Γουέμπερ, μουσικό της ροκ και μελετητή του έργου του Γκρέγκορι Μαρκόπουλος, πραγματοποιήθηκε στο MOMus - Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, με αφορμή το αφιέρωμα που διοργανώνει το 60ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (και επιμελείται η κριτικός κινηματογράφου Γεωργία Κορώση) «Προς το Τέμενος: Γκρέγκορι Μαρκόπουλος και Ρόμπερτ Μπίβερς».

Ο Γουέμπερ, ταπεινός και σεμνός, ξεκίνησε τη συζήτηση λέγοντας πως “δεν βρίσκομαι πάντως εδώ σαν κιθαρίστας των Pulp. Δεν ξέρω πως το φεστιβάλ ξέθαψε αυτήν την πληροφορία” (Μαρκ, εμείς έτσι θα σε θυμόμαστε πάντως κι όχι σαν curator).

Λίγο αργότερα, το Φεστιβάλ τίμησε τη μνήμη του σκηνοθέτη Γιώργου Καρυπίδη (1946-2019) με μια ειδική προβολή της ταινίας του “Στη σκιά του φόβου”.


Το φαινόμενο της πανοραμικής εντύπωσης

Η δεύτερη μεγάλη έκθεση στο πλαίσιο του φεστιβάλ που μόλις εγκαινιάστηκε έχει τίτλο «Ο άγνωστος εικαστικός Νίκος Κούνδουρος», στεγάζεται σ' έναν πρώην βρεφονηπιακό σταθμό και παρουσιάζει στο κοινό για πρώτη φορά σπάνια προσωπικά αντικείμενα,  πίνακες κλπ του Νίκου Κούνδουρου, που εκτός από μεγάλος σκηνοθέτης υπήρξε και ικανός ζωγράφος.

Προηγήθηκαν, χθες, τα εγκαίνια της έκθεσης “The Ovrerview Effect: Encountering the Cosmos” με έργα νέων καλλιτεχνών, εμπνευσμένων από τις ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού.

(Πάντως, με τόσα πάρτι εδώ, αρχής γενομένης μ' εκείνο που έγινε για τα εξήντα χρόνια του φεστιβάλ στο θρυλικό club “The Residents”, όλοι εμείς εδώ κάποια στιγμή θα δούμε μάλλον τη γη από ψηλά - ή κάτι τέτοιο - και χωρίς να χρειαστεί να πάμε στο διάστημα).