Video Poster

Θεσσαλονίκη, 6η Μέρα

Ο Έλληνας από την Αμερική
O Ελληνοαμερικανός Τζον Μαυρουδής είναι ένας από τους πιο επιδραστικούς σύγχρονους illustrators, βραβευμένος για εξώφυλλα που δημιούργησε για τα περιοδικά The New Yorker και TIME. Είναι εκείνος επίσης που δημιούργησε την αφίσα του επετειακού, 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ο Μαυρουδής ήρθε στη Θεσσαλονίκη και παρέδωσε masterclass  στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, όπου και μοιράστηκε με το κοινό τις απόψεις του για την τέχνη και την πολιτική.

Και, όχι, δεν χωνεύει τον Τραμπ: «Είχα σιχαθεί που μπήκε στην πολιτική και πριν τις εκλογές έκανα μια λίστα με λέξεις που του ταιριάζουν, ώστε να μην χρειάζεται να εξηγώ συνέχεια τους λόγους για τους οποίους τον αντιπαθώ. Πολλοί σχολίασαν πως οι λέξεις μοιάζουν σαν σκουλήκια και δεν έχω κανένα πρόβλημα με αυτό. Τώρα, βέβαια, αν μπορούσα θα πρόσθετα και άλλες λέξεις. O Τραμπ με εξοργίζει γιατί δεν πρέπει να έχει ιδέα τι σημαίνει η λέξη ενσυναίσθηση”.

Αναφέρθηκε και στη Χίλαρι Κλίντον, λέγοντας πως η δουλειά που έκανε με το πόστερ της στο TIME είχε τεράστια απήχηση. “Την επόμενη μέρα της δημοσίευσης είχα 4000 ειδοποιήσεις στο Twitter. Δεν ήμουν προετοιμασμένος για κάτι τέτοιο. Η οικογένειά μου είχε συνδρομή στο περιοδικό από πάντα, οπότε ήταν μεγάλη τιμή για μένα», ενώ, ερωτηθείς σχετικά με τα εργαλεία που χρησιμοποιεί για τη δουλειά του, απάντησε πως χρησιμοποιεί μολύβια, στυλό και πινέλα κι ότι, βασικά, είναι λίγο της παλιάς σχολής (“δεν μου αρέσει ιδιαίτερα το computer illustration»).

 

Η αγορά

Το πρωί ξεκίνησαν και τα Agora Talks. Σε ένα από αυτά συμμετείχαν ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος κι ο Μάικ Γουέρμπ, παραγωγός με έδρα το Λος Άντζελες και σεναριογράφος ταινιών όπως τα “Face/Off” και “Η Μάσκα”προσκεκλημένος από τη Διεύθυνση Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση όπου τέθηκαν θέματα σχετικά με το μέλλον της τηλεόρασης εκτός κι εντός Ελλάδας και την επιτακτική ανάγκη παραγωγής πρωτότυπου περιεχομένου, κάτι που η COSMOTE TV άλλωστε, όπως κι αναφέρθηκε, εγκαινίασε ήδη με την πετυχημένη σειρά “Έτερος Εγώ”.

Στο πλαίσιο του Agora Talks μίλησε και η Βασιλική Διαγουμά, εκπρόσωπος του ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας) σχετικά με  το πώς η χρήση των οικονομικών κινήτρων (σ.σ. το λεγόμενο cash rebate) στην κινηματογραφική βιομηχανία έχει επηρεάσει την ανάπτυξη του ελληνικού οπτικοακουστικού τομέα τα τελευταία δύο χρόνια.

 

Η κατάποση

Κι ενώ οι προβολές συνεχίζονται σε όλα τα τμήματα (χθες εγκαινιάστηκε και το νέο τμήμα “Meet The Neighbors” που περιλαμβάνει πρώτες και δεύτερες ταινίες σκηνοθετών από την ανατολική Ευρώπη και Μεσόγειο), το word-of-mouth μέχρι στιγμής του φεστιβάλ είναι η “Κατάποση” (“Swallow”) στο Διεθνές Διαγωνιστικό, με φόρα από το φεστιβάλ της Τραϊμπέκα και θέμα μια έγκυο γυναίκα που ξαφνικά αρχίζει να καταβροχθίζει μη βρώσιμα αντικείμενα.

Μιλώντας για κατάποση: Η ελληνική ταινία “Cosmic Candy” έχει μακράν το πιο ωραίο press kit του φεστιβάλ, με εσωτερικό που εν μέρει τρώγεται (καραμέλες).