Video Poster

Βενετία '18, Δεύτερη Μέρα

Βασιλικά παιχνίδια
Η δεύτερη μέρα του 75ου κινηματογραφικού φεστιβάλ Βενετίας ξεκίνησε με μια ταινία εποχής, στην οποία οι άνθρωποι χορεύουν παράξενα κι έχουν κουνέλια για παιδιά (sort of). Θυμίζει κάτι; Ναι, ταινία του Γιώργου Λάνθιμου. Το The Favourite, σε σενάριο Ντέμπορα Ντέιβις και Τόνι ΜακΝαμάρα (για πρώτη φορά όχι δικό του ή του Ευθύμη Φιλίππου) είναι ατμοσφαιρικότατο, καυστικότατο, εντελώς μπαρόκ, και, ήδη, φαβορί για βραβείο. Στην κατάμεστη συνέντευξη Τύπου οι πρωταγωνίστριες Ολίβια Κόλμαν – η ερμηνεία της, σαν την καταθλιπτική Βασίλισσα Άννα, μπορεί άνετα να τη φέρει και μέχρι τα Όσκαρ - και Έμα Στόουν (η Ρέιτσελ Γουάιζ απουσιάζει) μίλησαν, μεταξύ άλλων, για τις σκηνές σεξ μεταξύ τους και την αγαστή τους συνεργασία με τον Λάνθιμο, ενώ ο τελευταίος, προσηνής και ήρεμος όπως πάντα, σ' ερώτηση αν θα επέστρεφε στην Ελλάδα για να γυρίσει ταινία, άφησε και πάλι όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά (“αν υπάρχουν αρκετά χρήματα και ικανοποιητικό πρότζεκτ...”).

 

Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Αν το The Favourite άφησε τους πάντες ικανοποιημένους, το Roma, το ήμι-αυτοβιογραφικό δράμα του Αλφόνσο Κουαρόν, κάτι μεταξύ λατινοαμερικάνικης σαπουνόπερας και ιταλικού νεορεαλιστικού δράματος, άφησε μάλλον ανάμεικτες κριτικές. Πάντως, η ταινία - πρόκειται για παιδικές αναμνήσεις του μεξικανού σκηνοθέτη, μεταφερμένες στο πανί μαυρόασπρες, και στα ισπανικά –  διαθέτει εξαιρετική φωτογραφία (στην κάμερα βρίσκουμε εδώ τον ίδιο τον Κουαρόν) και θα βρει σίγουρη απήχηση στο ευρύτερο κοινό, πόσο μάλλον μετά τη διαβεβαίωση τόσο του Κουαρόν όσο και του παραγωγού του πως το Netflix πρόκειται να διανείμει την ταινία και παραδοσιακά, δηλαδή στις αίθουσες σ' όλον τον κόσμο!

 

Όσα παίρνει ο άνεμος
“Οι ταινίες και η φιλία: Σκέτα μυστήρια”, λέει κάποια στιγμή ο Τζον Χιούστον στο The Other Side of the Wind, το τελευταίο, ανολοκλήρωτο πρότζεκτ του Όρσον Γουέλς που προβλήθηκε χθες, σχεδόν σαράντα χρόνια από τον θάνατο του, εκτός Διαγωνιστικού. Το ίδιο κι αυτό το φιλμ, θα προσθέταμε εμείς: Όσο κι αν φαντάζει απόλυτα δελεαστικό το να παρακολουθήσεις για πρώτη φορά κάτι που έχει γραφεί και σκηνοθετηθεί από τον δημιουργό του Πολίτη Κέιν, κάποια στιγμή χάνεσαι στη μετάφραση της δίωρης, υπέρ-φλύαρης παραγωγής που το Netflix επίσης απέσυρε από τις Κάννες για να φέρει εδώ. Αλλά, όπως και να 'χει, το The Other Side... ανήκει ήδη στην κινηματογραφική μυθολογία.


Χένρι Τζέιμς Revisited
Εκτός Διαγωνιστικού, επίσης, είδαμε σε μια ειδική, exclusive προβολή το Aspern Papers, την κινηματογραφική διασκευή της ομώνυμης νουβέλας του Χένρι Τζέιμς, που γυρίστηκε εξ' ολοκλήρου στη Βενετία, με παραγωγούς τον Τζέιμς Αϊβορι και τον Φρανσουά Σαρκοζί (αδερφό του Νικολά), και πρωταγωνιστές τους Τζόναθαν Ράις Μάγιερς και Βανέσα Ρεντγκρέιβ, η οποία και παρουσίασε την ταινία σε άψογα ιταλικά - ο δεύτερος σύζυγος της, άλλωστε, είναι ο γνωστός Ιταλός ηθοποιός Φράνκο Νέρι, παρών στην προβολή. Ο δε  Μάγιερς είχε φέρει μαζί τη γυναίκα του και τη δίχρονη κόρη τους η οποία έκανε ό,τι κάνουν, βασικά, όλα τα δίχρονα: Δεν άφηνε τους γονείς της ήσυχους ούτε για ένα λεπτό, ακόμα και για να υπογράψει ο μπαμπάς της αυτόγραφο σε διάφορες θαυμάστριες που είχαν στήσει καρτέρι στο λόμπι του Excelsior.