Video Poster

Θεσσαλονίκη, 6η Μέρα

Γυρίσματα στην Ελλάδα

Η έκτη μέρα ξεκίνησε, στο πλαίσιο του Training Day της Αγοράς, με την παρουσίαση του Hellenic Film Commission του ΕΚΚ από τη Διευθύντρια της Διεύθυνσης, Βένια Βέργου. Τη ρωτήσαμε να μας πει σχετικά: "Η Διεύθυνση Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου είναι αρμόδια για την προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών στην Ελλάδα και κινείται σε τρεις άξονες. Πρώτον, διασυνδέει ξένους παραγωγούς με το ελληνικό Industry Guide, καθοδηγεί τους παραγωγούς σχετικά με τις άδειες κινηματογράφησης, προβάλει τα οικονομικά κίνητρα και τα locations της χώρας και συνεργάζεται με επίσημους φορείς για την διευκόλυνση των παραγωγών (σ.σ. Παρείχε όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά στα The Durrells και The Little Drummer Girl για να πάρουνε τις άδειες κινηματογράφησης). Δεύτερον, εκπροσωπεί την Ελλάδα σε σχετικά διεθνή fora και εκθέσεις, όπως στο FOCUS τον Δεκέμβριο. Τρίτον, αντλεί τεχνογνωσία από τις διεθνείς ενώσεις European Film Commissions Network (EUFCN) και Association of Film Commissioners International (AFCI), στις οποίες είναι μέλος”. Περισσότερες πληροφορίες στο www.filmcommission.gr.


Ήλιος, χιόνι και KitKatClub

H Σάσα επισκέπτεται τη βίλα του φίλου της στο Μπόντρουμ, γεμάτη προσδοκίες για ξεφάντωμα και διασκέδαση μέχρι τελικής πτώσης. Μόνο που στο σπίτι αυτού του μεγαλέμπορου ναρκωτικών δεν υπάρχει καμία αίσθηση του μέτρου και η βία είναι ο βασικός τρόπος επικοινωνίας. Όταν η Σάσα στρέφεται σ’ ένα άλλο κυρίαρχο αρσενικό, όλα τα προσχήματα καταρρέουν και η ίδια μπλέκει με τη μαφία. Όταν δεις το Holiday, που η σκοτεινιά του θέματος του έρχεται σε πλήρη αντίστιξη  με τον εκτυφλωτικό ήλιο της τουρκικής Ριβιέρας, από την Ιζαμπέλα Έκλεφ, καταλαβαίνεις και γιατί αυτή η ταινία έγινε γνωστή mouth to mouth (με διπλό νόημα σ' αυτό το τελευταίο). Ποιος είναι τελικά ο θύτης και ποιο το θύμα εδώ; Πόση βία, ψυχολογική και σωματική, μπορείς ν' αντέξεις, πριν τελικά θεωρήσεις ότι σου αξίζει και, κυρίως, ότι αξίζει και στους άλλους;

Στο ελληνικό τμήμα, τώρα, το Ακίνητο Ποτάμι του Άγγελου Φραντζή, που γυρίστηκε στη Σιβηρία στους -20 βαθμούς Κελσίου (!), με πρωταγωνιστές τους Κάτια Γκουλιώνη, Ανδρέα Κωνσταντίνου και το The Waiter του Στηβ Κρικρή με τον Άρη Σερβετάλη, ένα επίσης εικαστικά πανέμορφο φιλμ (και τα δύο σε μουσική Coti K.), έχουν αφήσει καλές εντυπώσεις. Στο δε τμήμα της Αγοράς, το αναπάντεχα τρυφερό κι αισιόδοξο Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ του Μάριου Πιπερίδη και το Night Out, το οδοιπορικό του Στράτου Τζίτζη (Η Αγάπη είναι Ελέφαντας, Σώσε με) στο νυχτερινό Βερολίνο και το μυθικό, πια, σεξ κλαμπ KitKatClub, ένα μέρος όπου στις πόρτες στις τουαλέτες γράφει “Ένας-ένας, και σε κάθε περίπτωση όχι πάνω από δύο” (δεν το έβγαλα από το μυαλό μου, ήμουν παρούσα στη δημοσιογραφική προβολή της ταινίας εκεί), έχουν τα περισσότερα viewings μέχρι στιγμής.

 

Αυτή η νύχτα μένει

Με γενικό τίτλο: “There is No End Here: 15 Songs and Main Themes form the Greek Cinema”, παρακολουθήσαμε χθες στην Αίγλη (πρώην Geni Hamam) τη συναυλία που έδωσε για τους ξένους προσκεκλημένους του φεστιβάλ ο Φοίβος Δεληβοριάς, που είναι και ο φετινός Ambassador της Αγοράς. Ναι, τραγουδούσαμε κι εμείς μαζί του, από τα Παιδιά του Πειραιά από το Ποτέ την Κυριακή, μέχρι το Αγάπη που 'γινες Δίκοπο Μαχαίρι, από το Στέλλα.