Video Poster

Βερολίνο, 9η Μέρα

Δεν υπάρχει κακό

Ο Μοχάμαντ Ρασούλοφ μπορεί να έμεινε πίσω, δέσμιος του καθεστώτος της πατρίδας του, οι υπόλοιποι συντελεστές όμως, μαζί και η κόρη του, που πρωταγωνιστεί, έδωσαν ηχηρό παρόν στην παγκόσμια πρεμιέρα της σπονδυλωτής ταινίας “There Is No Evil” (σ.σ. που τελικά πήρε και τη Χρυσή Αρκούδα), η οποία και προκάλεσε ένα παρατεταμένο χειροκρότημα πριν και μετά την προβολή της. Αυτή ήταν μάλλον και η πιο πολιτικά φορτισμένη ταινία του φεστιβάλ, μετά και το “Never Rarely Sometimes Always” της Ελάιζα Χίτμαν με θέμα τις αμβλώσεις, οι οποίες πλέον έχουν αρχίσει κι απαγορεύονται διά ροπάλου σε πολλές πολιτείες της Αμερικής (σ.σ. η ταινία πήρε τελικά την Αργυρή Άρκτο).

Φέτος υπάρχει κι ένα ντοκιμαντέρ που διαγωνίζεται για τα μεγάλα βραβεία κι αυτό είναι το “Irradies” του Ρίθι Παν από την Καμπότζη. Ο Παν εστιάζει στην ατομική βόμβα της Χιροσίμα και πώς αυτή έχει αποτυπωθεί ανεξίτηλα στο παγκόσμιο ασυνείδητο, ενσωματώνοντας στο έργο του εικόνες, μεταξύ άλλων, από το
“Χιροσίμα Αγάπη Μου” του Αλέν Ρενέ.

Αυτές ήταν και οι δύο τελευταίες ταινίες που προβλήθηκαν στο φετινό Διαγωνιστικό Τμήμα - ένα από τα πιο αδύναμα που θυμόμαστε στο φεστιβάλ του Βερολίνου.

 

Από το Βερολινο στις Κάννες (;)

Σε γενικές γραμμές, αυτές τις δέκα μέρες που διήρκεσε η 70η Berlinale, τα πιο πολυσυζητημένα θέματα ήταν εκτός...ταινιών (με ελάχιστες εξαιρέσεις).

Τις συζητήσεις μονοπώλησαν θέματα όπως η η δίκη του Γουαϊνστιν ή το σκάνδαλο των Βραβείων Σεζάρ γύρω από τις 12 υποψηφιότητες του “Κατηγορώ” του Πολάνσκι κι όσα ακολούθησαν.

Και φυσικά ο κοροναϊός, που έχει συνέπειες και στον κινηματογραφικό τομέα βέβαια, με το κινηματογραφικό φεστιβάλ της Λούκα στην Ιταλία να αναβάλλεται μέχρι τέλη Μαρτίου (και αν) και τις Κάννες, μετά το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα στην πόλη, να αναγκάζονται να βγάλουν δελτίου Τύπου όπου αναφέρουν πως παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις, σε συνεργασία με τις αρχές, και πως ακόμα είναι νωρίς για να δηλώσουν αν θα γίνει τελικά το 73o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στον Νότο της Γαλλίας στα μέσα του επόμενου Μαΐου.

 

Αστυνομία κι έρωτες

Πάντως, είναι κι ο Ομάρ Σι εδώ, μέρος του καστ του “Police” της Αν Φοντέν, που προβλήθηκε σαν Berlinale Special Gala. Συμπρωταγωνίστρια του Σι είναι η Βιρζινί Εφιρά που θα δούμε σύντομα στο πλευρό της Δάφνης Πατακιά στο “Benedetta”, το πολυαναμενόμενο μοναστηριακό ερωτικό δράμα του Πολ Βερχόφεν.