Video Poster

ΒΕΡΟΛΙΝΟ, 3η Μέρα

Το Σπίτι που Έχτισε ο Φριτζ
Δεν πίστευα ποτέ ότι θα το 'λεγα αυτό αλλά, μπροστά στο “The Golden Glove” του Φατί Ακίν, “Tο Σπίτι Που Έχτισε ο Τζακ” του Λαρς Φον Τρίερ φαντάζει σχεδόν σαν οικογενειακή κομεντί: Ο Τουρκογερμανός σκηνοθέτης, που δύο χρόνια πριν μας καθήλωσε με το “In The Fade”, επιστρέφει με μια ταινία που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Χανς Στρουνκ  για τον κατά συρροή δολοφόνο στο Μόναχο των 70'ς Φριτζ Χόνκα, έναν τύπο που, όπως πολύ πετυχημένα γράφτηκε κάπου, μοιάζει να βγήκε από το Άιζενγκαρντ του “Πολέμου των Δαχτυλιδιών” – ένα ον χωρίς ψυχή, που πίνει και σκοτώνει σαν να είναι ένα και το αυτό, που κομματιάζει τα θύματα του, γηραιές πόρνες, και κρύβει τα μέλη τους σε διάφορα μέρη της σοφίτας του, όλο αυτό μέχρι που η οικογένεια των Ελλήνων που μένει από κάτω βάζει κατά λάθος φωτιά στο κτίριο κι έτσι αποκαλύπτονται τα εγκλήματα του (παίζει ο κολλητός του Ακίν, Αδάμ Μπουσδούκος, ο θείος του οποίου ήταν ο πραγματικός γείτονας του Φριτζ!). Μια ταινία τόσο αποκρουστική στη θέαση της, που σχεδόν σου “μυρίζει”, αλλά και που αποδίδει με ανατριχιαστική πειθώ την ατμόσφαιρα της decadence στη μεταπολεμική Γερμανία.

Περί εμπιστοσύνης
Όσο για τον γλυκύτατο (!) 23χρονο πρωταγωνιστή, Γιόνας Ντάσλερ, είναι πραγματικά αγνώριστος στην ταινία. “Η όλη διαδικασία των προσθετικών και του μακιγιάζ κρατούσε καθημερινά 3 ώρες”. “Πώς μπόρεσα να γυρίσω όλες αυτές τις σκηνές με τις συμπρωταγωνίστριες μου; Τις εμπιστεύτηκα και μ' εμπιστεύτηκαν. Δουλέψαμε τόσο πολύ πάνω σ' αυτό. Δεν γινόταν διαφορετικά”, ενώ ο Φατίχ Ακίν, στην ερώτηση μου γιατί έκανε αυτήν την ταινία, απάντησε αφοπλιστικά “γιατί ήθελα να δω πως είναι να είναι κάποιος εντελώς νιχιλιστής. Να μην υπάρχει κανένα φως, πουθενά, στον κόσμο του”. Πρωταγωνιστής και σκηνοθέτης μας έδωσαν τηλεοπτικές συνεντεύξεις που θα δημοσιοποιηθούν όταν το “The Golden Glove” θα προβληθεί στην αίθουσες, σε διανομή Seven Films/Rosebud, καθώς και στα κινηματογραφικά κανάλια της COSMOTE TV.

Πιστέψαμε στο θαύμα
Και μετά βλέπεις “Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών”, στην παγκόσμια πρεμιέρα του χθες το βράδυ στο Zoo Palast,  παρουσία του σκηνοθέτη/συν-σεναριογράφου Σύλλα Τζουμέρκα, και σύσσωμου του καστ (από τις καταπληκτικές Αγγελική Παπούλια, Γιούλα Μπούνταλη μέχρι τον Αργύρη Ξάφη) κι αναρωτιέσαι: αν υπάρχει χώρος για μια ταινία οπως το “The Golden Glove” (ή ακόμα και η περυσινή νικήτρια ταινία, “Touch Me Not”) στο Διαγωνιστικό της Berlinale, γιατί δεν έβαλαν εκεί και το “Θαύμα...”, αντί σε παράλληλο Τμήμα (Panorama); Η ταινία του Τζουμέρκα, ένα θρίλερ με γυναικείο πυρήνα και φόντο την ελληνική επαρχία, μαζί με όλα τα μυστικά της, είναι ένα κινηματογραφικό κομψοτέχνημα που άνετα θα μπορούσε να διαγωνιστεί για τη φετινή Χρυσή Άρκτο.

Και μετά το θαύμα, το πάρτι
Όχι ότι φαινόταν κανείς απογοητευμένος χθες βράδυ στο – το αντίθετο: η ταινία καταχειροκροτήθηκε κι όχι μόνο από τους πολυάριθμους Έλληνες θεατές που βρίσκονταν στην αίθουσα, ενώ μετά στο πάρτι του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου προς τιμή των ελληνικών συμμετοχών στην 69η Berlinale, όλοι χόρευαν (-υαμε) μέχρι νωρίς τα ξημερώματα.