ΒΕΡΟΛΙΝΟ, 5η Μέρα
Λογοκρισία
Κι εκεί που περιμέναμε τον Ζανγκ Γιμού και την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας του “One Second” στο Διαγωνιστικό Τμήμα, ήρθε μια ξαφνική ειδοποίηση από το γραφείο Τύπου του φεστιβάλ πως οι διαγωνιζόμενες για τη Χρυσή Άρκτο ταινίες μειώνονται στις δεκαέξι: Το “One Second” αποσύρεται από το πρόγραμμα, δεν θα προβληθεί καν εδώ, “λόγω τεχνικών προβλημάτων που προέκυψαν στο post-production”, καθώς και ότι οι διοργανωτές θα παρουσιάσουν στη θέση του μια παλιότερη ταινία του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη. Δεν μπορεί να είναι σύμπτωση, πάντως, το ότι λίγες μέρες πριν ξεκινήσει το φεστιβάλ αποσύρθηκε ακόμα μια κινέζικη ταινία, το “Better Days” του Κουόκ-Τσενγκ Τσανγκ, χωρίς καμιά επίσημη δικαιολογία. Αυτό που όλοι συζητούν φυσικά εδώ είναι πως “τα τεχνικά προβλήματα” σημαίνουν μόνο ένα πράγμα, πως και οι δυο ταινίες στην πραγματικότητα λογοκρίθηκαν, τελευταία στιγμή, από τη χώρα τους...
Out of Africa
Κι από την Κίνα στο πανταχού παρόν Netflix: Η αμερικάνικη streaming πλατφόρμα μπορεί να μην έχει παρουσία στο Διαγωνιστικό, έχει όμως παρουσία σαν special screening, με το τρυφερά δοσμένο, και βραβευμένο στο Σάντανς, σκηνοθετικό ντεμπούτο του γνωστού Βρετανού ηθοποιού Τσιουέτελ Ετζιοφόρ (“12 Χρόνια Σκλάβος”), “The Boy Who Harnessed the Wind”. Πρόκειται για την αληθινή ιστορία ενός μικρού Αφρικανού που κατάφερε να σώσει το χωριό του από το λιμό, με μια ανεμογεννήτρια δικής του σύλληψης και κατασκευής. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ο ίδιος ο Ετζιοφόρ κι ο καταπληκτικός μικρός Μάξγουελ Σίμπα.
Ό, τι πει
Ένα από τα πολυσυζητημένα ντοκιμαντέρ στη φετινή Berlinale είναι το ‘What She Said: The Art of Pauline Kael’ στο οποίο ο Ρομπ Κάρβερ ξεδιπλώνει, με γνήσια αγάπη και θαυμασμό για το υποκείμενο της έρευνας του, τη ζωή και το έργο της πιο σπουδαίας κριτικού κινηματογράφου που έχει περάσει από τη γη μέχρι τώρα, της Πολίν Καελ. Ο τίτλος αναφέρεται στην αδημονία των χιλιάδων ανθρώπων που διάβαζαν την εβδομαδιαία στήλη της στα 70'ς για να δουν “τι είχε να πει” για ταινίες όπως το “Κάρι” και το “Τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι”.
It's the Oscars!
Το “Vice”, πάλι, του Άνταμ ΜακΚέι, στο Διαγωνιστικό, είναι μια ταινία μυθοπλασίας γυρισμένη όμως με εντελώς ντοκιμενταρίστικο τρόπο και βέβαια είναι ένα από τα οσκαρικά φιλμ της χρονιάς, με οκτώ υποψηφιότητες, μεταξύ των οποίων και για τους τρεις πρωταγωνιστές, Έιμι Άνταμς, Σαμ Ρόκγουελ και έναν αγνώριστο Κρίστιαν Μπέιλ.
Μιλώντας για τα βραβεία της Ακαδημίας, μόλις ανακοινώθηκε πως το κινηματογραφικό φεστιβάλ Βερολίνου τον επόμενο χρόνο, που θα γιορτάσει και τα εβδομήντα του χρόνια, θα διεξαχθεί τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου, κάτι που σημαίνει ότι για πρώτη φορά πάει μετά τα Όσκαρ - τα οποία, από το 2020 θα δίνονται αρχές Φεβρουαρίου, αντί για τα τέλη του μήνα (γι' αυτό, άλλωστε, έγινε κι αυτή η αλλαγή).