Video Poster

Κάννες, 11η Μέρα

Στις Κάννες, αυτές τις δύο εβδομάδες έκανε ζέστη. Πολλή ζέστη. Οπότε είναι μάλλον κατανοητό γιατί το Cinema de la Plage που λάμβανε χώρα στην παραλία της Κρουαζέτ κάθε βράδυ, δωρεάν, ήταν μέχρι την τελευταία μέρα sold out. Το πρόγραμμα, το οποίο “έτρεχε” παράλληλα με το Επίσημο, γιόρτασε, μεταξύ άλλων, την 50ή επέτειο της ταινίας Ο Νονός του Φράνσις Φορντ Κόπολα, την 40η επέτειο του E.T. του Στίβεν Σπίλμπεργκ, καθώς και το The Truman Show του Πίτερ Γουέιρ με τον Τζιμ Κάρεϊ. Εδώ να πω πως ο Πίτερ Γουέιρ έχει την τιμητική του φέτος εδώ, αφού η μεν αφίσα του φεστιβάλ παραπέμπει στην τελευταία σκηνή του The Truman Show με τον Κάρεϊ να δραπετεύει επιτέλους προς τον ουρανό, μακριά από τη φυλακή του, η δε ταινία της Κλερ Ντενί στο Διαγωνιστικό Τμήμα, το Stars at Noon, παραπέμπει στα Επικίνδυνα Χρόνια του, με τη Σιγκούρνι Γουίβερ και τον Μελ Γκίμπσον.

Ο Μπαζ Λούρμαν, του οποίου η τελευταία ταινία Elvis έπαιξε εκτός συναγωνισμού κι έτυχε διθυραμβικής υποδοχής, συμμετείχε επίσης στο Cinema de la Plage με την προβολή του ντεμπούτου του μεγάλου μήκους Ballroom Dancing, μια κομψή ρομαντική κομεντί του 1992. Και βέβαια, στο πλαίσιο αυτό προβλήθηκε και το Fanfan la Tulipe, το οποίο έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο φεστιβάλ το 1952 κι έκανε σταρ εν μια νυκτί τον Ζεράρ Φιλίπ, τον μεγαλύτερο Γάλλο σταρ ever (ακόμα κι από τον Αλαίν Ντελόν), και για τον οποίο προβλήθηκε ίσως το πιο συγκινητικό ντοκιμαντέρ φέτος εδώ.

Τελευταίες μέρες και για το Διαγωνιστικό, με την Κλερ Ντενί να αναβιώνει, στο Stars at Noon, το είδος του κοσμοπολίτικου, ερωτικού θρίλερ, την Κέλι Ράινχαρτ (που τελευταία φορά ήταν στη Βενετία με το εξαιρετικό First Cow), να σκηνοθετεί για μια ακόμα φορά τη Μισέλ Γουίλιαμς στο μινιμαλιστικό δράμα Showing Up για την τέχνη, και γενικότερα τη ζωή, και το οποίο διαδραματίζεται στο Πόρτλαντ των Ηνωμένων Πολιτειών. Επίσης, τον Χιροκάζου Κόρε-Έντα, στο πρώτο νότιο-κορεάτικο φιλμ του, το Broker, να έχει για αντί-ήρωα τον πρωταγωνιστή του Παράσιτα και ο οποίος υποδύεται έναν “μεσίτη καλής θέλησης”, που συνδέει ανεπιθύμητα μωρά με νέους γονείς στη μαύρη αγορά. Και τον Λούκας Ντοντ, με το Close, μια τρυφερή ταινία για την ενηλικίωση, να είναι σαφώς ανώτερο από το Girl του, που παίχτηκε εδώ λίγα χρόνια πριν, εκτός Διαγωνιστικού προγράμματος.

Θα γνωρίζουμε αύριο το βράδυ ποια ταινία θα πάρει τον Χρυσό Φοίνικα.

Χριστίνα Μπίθα