Video Poster

Κάννες, 7η Μέρα

Συγγνώμη. Δεν είμαι καλός στο παλιό σεξ”. Ναι, κι όμως, το Crimes of the Future το νέο φιλμ του Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ, μετά από οκτώ χρόνια απουσίας, και το οποίο γυρίστηκε στην Αθήνα με συμπαραγωγούς τους Αργοναύτες, έχει και μια αστεία σκηνή. Ίσως τη μοναδική - εκτός κι αν προσεγγίσεις την όλη υπόθεση (ένας καλλιτέχνης βγάζει και βάζει όργανα στο σώμα του σαν performance) σαν μια παρωδία του μέλλοντος και μια σατιρική σκηνοθετική ματιά πάνω στην υστερία με την τελειότητα του ανθρώπινου σώματος. Η ταινία είναι και τραγωδία και αστυνομικό θρίλερ και κοινωνικό δράμα. Στα χέρια ενός άλλου σκηνοθέτη ίσως κατέληγε σε παταγώδη αποτυχία. Εδώ όμως υπάρχουν πολλά συν, όπως το ακραίο σενάριο που παραδόξως το εκλογικεύεις (στο μέλλον όντως θα μπορούμε να τρώμε αληθινό πλαστικό; Η χειρουργική επέμβαση είναι τελικά το νέο σεξ;). Για τις ερμηνείες των κύριων πρωταγωνιστών, Βίγκο Μόρτενσεν, Κρίστεν Στιούαρτ, Λέα Σεϊντού, αλλά και των δεύτερων ρόλων, όπως ο “δικός μας” Γιώργος Πυρπασόπουλος. Για την υποβλητική φωτογραφία της βραδινής, κυρίως, Αθήνας, γεγονός (το ότι δηλαδή τα περισσότερα γυρίσματα γίνονταν το βράδυ) που βοήθησε στο να αποδοθεί καλύτερα αυτή η ατμοσφαίρα της επικείμενης συντέλειας του κόσμου (ή, αν θέλετε, της γέννησης ενός νέου).  

Στις αποκλειστικές τηλεοπτικές συνεντεύξεις που πήρα από τους Βίγκο Μόρτενσεν και Λέα Σεϊντού σε μια ηλιόλουστη terrace στην Κρουαζέτ, και οι οποίες θα προβληθούν προσεχώς αποκλειστικά στην COSMOTE TV, και οι δυο μου μίλησαν για την αφόρητη ζέστη του περασμένου καλοκαιριού στην Αθήνα, καθώς και το ότι κανείς δεν νοιάστηκε τελικά γι αυτό γιατί πέρασαν καταπληκτικά κι έδεσαν όλοι μαζί, κομπάρσοι, καστ, συνεργείο, σκηνοθέτης, σαν οικογένεια, κάτι που έχει επαναλάβει αρκετές φορές ο Κρονεμπεργκ σε συνεντεύξεις του.

Χθες έγινε και η επίσημη πρεμιερα στο Palais, με λίγους σχετικά θεατές να αποχωρούν από την αίθουσα, παρότι ο Κρόνεμπεργκ ειχε προβλέψει πολύ περισσότερους, κατα τα “πρότυπα” του Crash αρκετά χρόνια πριν (μια μόνο πραγματικά καριερίστικη σκηνή υπάρχει στην ταινία. Οι υπόλοιπες ναι μεν είναι δύσκολες στη θέαση, αλλά οχι κατι στον οποίο δεν μας έχει συνηθίσει ο Καναδός σκηνοθέτης)..


Κι ενώ βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τα βραβεία, συζητείται το πρώτο δυνατό φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα, το ιρανικό θρίλερ/δράμα Holy Spider του Αλι Αμπάσι (Border) που βασίζεται σε αληθινή ιστορία (οι κατά συρροή δολοφονίες εργαζομένων του σεξ σε  μια ιρανική ιερή πόλη από τον αποκαλούμενο Spider Killer, ο οποίος πιστεύει ότι καθαρίζει τους δρόμους από τους αμαρτωλούς) κι έχει μέσα αρκετές σκηνές σεξ και δολοφονιών για να προκαλέσει τη σφοδρή αντίδραση του ιρανικού καθεστώτος.

Χριστίνα Μπίθα