Κάννες, Πέμπτη Μέρα
Ένα υποχθόνιο φυτό και τα μάτια του Ούντο Κίερ
Ο “Μικρός Τζο” είναι ένα κατακόκκινο φυτό που έχει δημιουργηθεί σε βρετανικό εργαστήριο από την Άλις, μια ιδιοφυή, χωρισμένη μητέρα ενός μικρού αγοριού (που λέγεται, εχμ, Τζο). Δεν ξέρουμε πώς το έφτιαξε, αλλά εκείνη διαβεβαιώνει τον διευθυντή της πως το φυτό φέρνει την ευτυχία σε όποιον εισπνεύσει τη γύρη του. Η Άλις παίρνει ένα Μικρό Τζο και στο σπίτι της, για ν' ανακαλύψει από πρώτο χέρι τι ακριβώς κάνει το δημιούργημα της, τόσο στην ίδια, όσο και σ' εκείνους που αγαπά.
Η Αυστριακή σκηνοθέτης Τζέσικα Χάουσνερ (“Λούρδη”) έρχεται στις Κάννες για τέταρτη φορά με την πρώτη της αγγλόφωνη ταινία, μια στιλάτη, υπνωτιστική ταινία τρόμου, επηρεασμένη από το “Invasion of the Body Snatchers” και με επίκαιρες αναφορές στη σύγχρονη κοινωνία της παντοδυναμίας των ηρεμιστικών χαπιών (κάτι μας λέει πως ο Γιώργος Λάνθιμος θα ρίξει εκεί μια ψήφο, όταν έρθει η ώρα). Η Χάουσνερ και η πρωταγωνίστρια της, Έμιλι Μπίτσαμ, μάς έδωσαν μια από κοινού αποκλειστική τηλεοπτική συνέντευξη που θα δημοσιοποιηθεί όταν η ταινία θα προβληθεί στις αίθουσες, σε διανομή One From the Heart, καθώς και στα κινηματογραφικά κανάλια της COSMOTE TV.
Συνέντευξη μάς έδωσε κι ο φοβερός Ούντο Κίερ, κατά τη διάρκεια της οποίας μίλησε όχι τόσο για το “Bacurau” – στο οποίο υποδύεται έναν κυνηγό ανθρωπίνων θηραμάτων! -, αλλά περισσότερο για τη συνεργασία του με διάσημους σκηνοθέτες, καθώς και για το πώς τον ανακάλυψε ένας κυνηγός ταλέντων στον δρόμο, στα δεκαεπτά του (“είδε εμένα, είδε και τα μάτια μου, και μου έκανε την πρόταση. Απλό.”). Η συνέντευξη θα δημοσιοποιηθεί όταν η η ταινία θα προβληθεί στις αίθουσες, σε διανομή Seven Films, καθώς και στα κινηματογραφικά κανάλια της COSMOTE TV.
Ένας άνδρας και μια γυναίκα, τριάντα χρόνια μετά
Σε μια ακόμα κινηματογραφική επανασύνδεση οι Ανούκ Αιμέ και Ζαν Λουί Τρεντινιάν ανέβηκαν χθες το βραδυ τα σκαλοπάτια του Theatre Grand Lumiere μαζί με τον σκηνοθέτη τους Κλοντ Λελούς για την πρεμιέρα της ταινίας “Τα Καλύτερα Χρόνια μιας Ζωής”, στο πλαίσιο των Cannes Classics. Εννοείται, πρόκειται για ιστορία αγάπης.
Longoria for President
Εκτός Διαγωνιστικού, πάλι, το “Port Authority” με παραγωγό τον Μάρτιν Σκορζέζε και με θέμα το voguing (που κάνει δυναμικό comeback) άφησε καλές εντυπώσεις, κυρίως για τις ερμηνείες του Φιον Γουάιτχεντ (“Δουνκέρκη”) και βέβαια της Λέινα Μπλουμ, του πρώτου διεμφυλικού μοντέλου που συμμετέχει σε ταινία στις Κάννες. Σε παρεμφερές επαναστατικό πνεύμα, η Έυα Λονγκόρια δήλωσε σε πάνελ πως το κίνημα Time's Up (που δημιουργήθηκε μετά από το σκάνδαλο Γουίνστιν) ενδέχεται να εμπλακεί στις επόμενες προεδρικές εκλογές στην Αμερική (δεν διευκρίνισε αν θα κατεβεί υποψήφια και η ίδια).