Video Poster

Κάννες, Έβδομη Μέρα

Όχι spoilers!
“Εγώ αγαπώ το σινεμά, εσείς αγαπάτε το σινεμά. Είναι το ταξίδι στη διάρκεια του οποίου ανακαλύπτεις μια ιστορία για πρώτη φορά. Το καστ και το συνεργείο εργάστηκαν σκληρά προκειμένου να δημιουργηθεί μια πρωτότυπη ιστορία. Απλά, ζητάω από όλους όσους δουν το φιλμ να μην αποκαλύψουν οτιδήποτε θα μπορούσε να εμποδίσει και τους επόμενους θεατές να βιώσουν με ανάλογο τρόπο αυτήν την εμπειρία” , έγραψε ο Ταραντίνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια μέρα πριν την πολυαναμενόμενη – τουλάχιστον – παγκόσμια πρεμιέρα του “Once Upon A Time in Hollywood” με τους Μαργκοτ Ρόμπι, Λεονάρντο Ντι Κάπριο και Μπραντ Πιτ στις Κάννες, δήλωση που απλά ανεβάζει ακόμα περισσότερο στα ύψη την ανυπομονησία μας. Προβλέπονται ουρές χιλιόμετρου αύριο στις δυο μόνο προγραμματισμένες δημοσιογραφικές προβολές.

Δωμάτιο 212
Τι συμβαίνει ανάμεσα σ' ένα ζευγάρι μετά από είκοσι χρόνια γάμου, όταν ο σύζυγος ανακαλύπτει τυχαία πως η γυναίκα του τον απατάει συστηματικά όλον αυτόν το καιρό, ενώ λίγο μετά έρχεται αντιμέτωπος πρόσωπο με πρόσωπο (κυριολεκτικά) με τον νεότερο εαυτό του; Ο ιδιοσυγκριασιακός  Κριστόφ Ονορέ επιστρέφει και φέτος στο φεστιβάλ, εκτός Διαγωνιστικού με το “Chambre 212”, μια ταινία καταστάσεων και σκηνοθετημένη έτσι ώστε να θυμίζει θεατρικό δωματίου (κάτι σαν τη “Σφαγή” του Ρομάν Πολάνκσι, λιγότερο πετυχημένη στο σύνολο, αλλά πιο αστεία). Το ατού της ταινίας είναι το καστ, που αποτελείται από τους Βενσάν Λακόστ (“Amanda”), Καμίγ Κοτέν και Κιάρα Μαστρογιάνι σ' έναν από τους πιο θαρραλέους ρόλους της μέχρι στιγμής.

Άσφαιρα
Πρεμιέρα στο Διαγωνιστικό έκανε το “Frankie” του Άιρα Σακς (“Love is Strange”), ένα – υπερβολικά - χαμηλότονο οικογενειακό δράμα γυρισμένο στην ιστορική πόλη Σίντρα στην Πορτογαλία, με την Ιζαμπέλ Ιπέρ (καταπληκτική εμφάνιση στο κόκκινο χαλί φέτος) και τον Μπρένταν Γκλίζον. Ωραίο σάουντρακ.

Πρεμιέρα στο ίδιο Τμήμα έκανε και το “Young Ahmed” των δις βραβευμένων με Φοίνικα αδερφών Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν. Εδώ όμως είναι αμφίβολο αν θα φτάσουν μέχρι τα μεγάλα βραβεία του φεστιβάλ: η ταινία τους, με θέμα τη ριζοσπαστικοποίηση ενός νεαρού Μουσουλμάνου, του Αχμέντ, που αποφασίζει να σκοτώσει τη δασκάλα του ενώ παράλληλα ερωτεύεται για πρώτη φορά, είναι επίκαιρη, έχει καλές προθέσεις, αλλά αφήνει το όλο στόρι εντελώς μετέωρο στο τέλος - και δυστυχώς κι εμάς μαζί του.