Video Poster

Βενετία '18, Τρίτη Μέρα

Going Gaga
Η Lady Gaga ήρθε στη Mostra. Και, φυσικά, τόσο στη συνέντευξη Τύπου, όσο και στην επίσημη πρεμιέρα του A Star is Born, με πρωταγωνίστρια την ίδια και τον Μπράντλεϊ Κούπερ, σε σκηνοθεσία του τελευταίου, εν μέσω τρελής νεροποντής, έγινε το σώσε. Και με τους φαν, αλά και με τον κεραυνό που χτύπησε τη Sala Grande (!), με αποτέλεσμα να πάθει βλάβη ο προτζέκτορας, η προβολή να συνεχιστεί αρκετά αργότερα, ενώ η “Άλι”, απτόητη, μοίραζε φιλιά δεξιά κι αριστερά. Στο τέλος, το κοινό χειροκροτούσε για 10 λεπτά. Όσο για την ίδια την ταινία, σίγουρα ο Κούπερ δεν είναι Κιούκορ - το Ένα Αστέρι Γεννιέται είναι το τέταρτο ριμέικ της ομότιτλης ταινίας, με προϋπάρχοντες σκηνοθέτες τους Γουίλιαμ Γουέλμαν, Τζορτζ Κιούκορ, Φρανκ Πίρσον -, αλλά τα καταφέρνει μια χαρά (και στο τραγούδι), τη δε πρωταγωνίστρια του θα τη δούμε στα Όσκαρ. Στα συν και οι σκηνές με τις drag queens (δύο από τις οποίες συμμετείχαν στο Ru Paul's Drag Race, στην 9η σεζόν της οποίας μάλιστα η Lady Gaga είχε κάνει εμφάνιση-έκπληξη). Το A Star is Born έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του εδώ, εκτός Διαγωνιστικού, λίγο πριν προβληθεί και στο Τορόντο, σε λίγες μέρες.

 

Μεγάλου μήκους
Στο Διαγωνιστικό, τώρα, οι γνώμες διίστανται και για το The Ballad of Buster Scruggs, τη μίνι σειρά γουέστερν των αδερφών Κοέν, συνολικής διάρκειας 132 λεπτών, που λανσαρίστηκε σαν anthology film, σε παραγωγή Netflix. Χαμός έγινε δε μετά από τη δήλωση των Κοέν πως το The Ballad ... θα προβληθεί και στις αίθουσες (όπως δηλώθηκε και για το Roma του Αλφόνσο Κουαρόν). Αν όντως συμβεί αυτό, θα έρθουν τα πάνω κάτω, και οι Κάννες θα έχουν μεγάλη δυσκολία στο να συνεχίζουν ν' αρνούνται ταινίες του Netflix στο Διαγωνιστικό, στο μέλλον. Μάλλον.

Η έτερη ταινία που διαγωνίστηκε χθες για τον Χρυσό Λέοντα, το Peterloo του Μάικ Λι, με θέμα τη σφαγή πολιτών από την αστυνομία κατά τη διάρκεια ειρηνικής διαδήλωσης στο Μάντσεστερ, το 1819 - ο τίτλος προέρχεται από το Βατερλό και την περιοχή St Peter' s Field – ναι μεν έχει έντιμες προθέσεις, κουράζει όμως αρκετά με τη φλυαρία της. Φημολογείται πως είχε απορριφθεί από το φεστιβάλ Καννών. Χμ.

 

Food for thought
Εδώ είναι και ο Ολιβιέ Ασαγιάς για το Non-Fiction. Ή, μάλλον ήταν, γιατί, λίγο μετά τη συνέντευξη που μας έδωσε, έφυγε για την Αμερική και το φεστιβάλ του Telluride. Η νέα του ταινία πραγματεύεται τα υπέρ και τα κατά της ψηφιακής εποχής, μέσα από ατέρμονες συζητήσεις μεταξύ ζευγαριών που κατοικούν σε όμορφα παρισινά διαμερίσματα, πίνουν συνέχεια κρασί κι απατούν ο ένας τον άλλο. Πρωταγωνιστούν η Ζιλιέτ Μπινός και ο Γκιγιόμ Κανέ, με τον οποίο επίσης μιλήσαμε. Και οι δυο συνεντεύξεις θα δημοσιευθούν ολόκληρες, όταν το Non-Fiction προβληθεί στις αίθουσες, σε διανομή Weirdwave, καθώς και στα κινηματογραφικά κανάλια της Cosmote TV.  Ένα μικρό απόσπασμα μπορείτε να διαβάσετε εδώ: “Αν είμαι γκατζετάκιας; Όχι ιδιαίτερα. Αλλά οι γύρω μου φαίνεται να είναι.  Όλα γίνονται τόσο γρήγορα. Το αναλογικό γίνεται ψηφιακό, μόνο που αυτό δεν σημαίνει πως το πρώτο θα εξαφανιστεί. Στην αρχή, ήθελα να δώσω στο φιλμ τον τίτλο e-book.” (Ασαγιάς) και “Όταν τα παιδιά μου έρθουν στην ηλικία που θ' αρχίσουν να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα προσπαθήσω να τα προφυλάξω όσο μπορώ. Αλλά δεν σας κρύβω πως η σημερινή εποχή με τρομάζει. Πολύ. Κανείς δεν φαίνεται να δίνει σημασία στον άλλο, να “είναι” μαζί του, όλοι είναι απασχολημένοι με το να κοιτάνε το κινητό τους, ακόμα κι όταν σού απευθύνουν τον λόγο. Κι όλοι φαίνεται πια ότι προτιμούν να βλέπουν ταινίες μόνοι, σπίτι τους” (Γκιγιόμ Κανέ).