Video Poster

Βενετία '18, Πέμπτη Μέρα

Αδερφικοί δεσμοί στο Φαρ-Ουέστ
Η πέμπτη μέρα του φεστιβάλ ξεκίνησε με τη δημοσιογραφική προβολή, στο Διαγωνιστικό, του The Sisters Brothers, της πρώτης αγγλόφωνης ταινίας του Ζακ Οντιάρ (Ο Προφήτης), σε μουσική Αλεξάντερ Νεσπλά, παραγωγή των αδερφών Νταρντέν, με τους Ρίβερ Φίνιξ, Τζον Σ. Ράιλι, Τζέικ Γκίλενχαλ και Ριζ Άχμεντ. Ένα γουέστερν που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από τα κλασικά του genre και που μέχρι στιγμής είναι, αν όχι από τις καλύτερες, σίγουρα από τις διασκεδαστικές ταινίες του φεστιβάλ. Ο δε Οντιάρ, ενεργό μέλος του κινήματος “50/50 for 2020”, πήρε δημόσια θέση απέναντι στην ανισότητα μεταξύ γυναικών-ανδρών στην κινηματογραφική βιομηχανία, δηλώνοντας πως κάτι πρέπει ν' αλλάξει στα φεστιβάλ - συμπεριλαμβανομένης της Βενετίας – το συντομότερο δυνατό.

 

Νέμεσ-ις
Δεύτερη ταινία που διαγωνίσθηκε χθες για τα βραβεία ήταν το πολυαναμενόμενο Sunset του Λάζλο Νέμες (Ο γιος του Σάουλ), που μόλις απέκτησε και διανομή στην Αμερική. Σεβόμενοι το εμπάργκο που έχει επιβληθεί φέτος κι από τη Βενετία, δεν θα γράψουμε κριτική για την ταινία (η επίσημη πρεμιέρα είναι σήμερα το απόγευμα), παρά μόνο αυτό: Ας πούμε πως το Sunset είναι η Νέμεσις ολόκληρου του φετινού φεστιβάλ (κι ίσως και του ίδιου του οσκαρούχου δημιουργού...).

 

Ένας σχεδόν αιώνας σινεμά
Το θρυλικό ξενοδοχείο του Lido, Des Bains, εκεί όπου γυρίστηκε το Θάνατος στη Βενετία του Λουκίνο Βισκόντι, κλειστό εδώ και χρόνια, άνοιξε φέτος τις πόρτες του – καθώς και το μπαρ του, που μοιάζει ύποπτα μ' εκείνο στη Λάμψη, του Κιούμπρικ -, με αφορμή την έκθεση Il Cinema in Mostra 1932-2018, με φωτογραφίες και πληροφορίες για τη, συνολικά, 86χρονη ιστορία του παλιότερου κινηματογραφικού φεστιβάλ του κόσμου, σε επιμέλεια του διευθυντή του, Αλμπέρτο Μπαρμπέρα. Για την ιστορία, το 1932, στα πλαίσια του θεσμού της βενετσιάνικης Μπιενάλε, άνοιξε η πρώτη “Έκθεση Κινηματογραφικής Τέχνης” (“Mostra d' Arte Cinematografica”), που εξελίχθηκε στο Φεστιβάλ. Η αρχική έμπνευση οφείλεται στον κόμητα Βόλπι Ντε Μιζουράτα, στ' όνομα του οποίου ακόμα και σήμερα απονέμονται κάποια βραβεία (Coppa Volpi).

Τώρα, στόχος είναι το Des Bains, που απέκτησε πρόσφατα νέους ιδιοκτήτες, ν' ανοίξει και μόνιμα, κάτι που, πέρα από θέμα πρεστίζ, θα ωφελούσε πολύ και πρακτικά, αφού οι διάσημοι καλεσμένοι του φεστιβάλ δεν θα είναι πλέον αναγκασμένοι (;)  να μένουν στη Βενετία και να πηγαινοέρχονται με τα vaporetti.