Video Poster

Βενετία, 9η Μέρα

Alla Spiaggia

Ένατη μέρα του φεστιβάλ και οι περισσότεροι δημοσιογράφοι έχουν φύγει πια από το Λίντο, πολλοί από αυτούς με κατεύθυνση το Τορόντο - κάποιες δε από τις συμμετέχουσες εδώ ταινίες είναι έτοιμες να προβληθούν κι εκεί, όπως ο “Joker “του Τοντ Φίλιπς. Όσοι τώρα έχουν μείνει εδώ, τώρα που οι περισσότερες συνεντεύξεις έχουν πλέον τελειώσει και το πρόγραμμα είναι πιο χαλαρό, προλαβαίνουν να πάνε και για μια βουτιά στις πλαζ από την πλευρά της Αδριατικής. Το θερμόμετρο άλλωστε είναι κολλημένο εδώ και μέρες στους τριάντα βαθμούς Κελσίου.

 

Ciao, Roberto

Και μπορεί οι κριτικοί και το industry να φεύγουν, οι επίσημοι όμως προσκεκλημένοι του φεστιβάλ συνεχίζουν να έρχονται, όπως η Κέιτ Μπλάνσετ ή ο Ιταλός συγγραφέας Ρομπέρτο Σαβιάνο - το γεγονός πως έχει επικηρυχθεί χρόνια τώρα από τη Μαφία μετά τη συγγραφή του μπεστ σέλερ του “Γκόμορα” δεν φαίνεται να τον εμποδίζει να ταξιδεύει από φεστιβάλ σε φεστιβάλ (είχε δώσει το παρόν και στην Berlinale με αφορμή τη συμμετοχή εκεί της ταινίας “Πιράνχας” που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του).

 

Κάντο όπως ο Μπράνκο

Στο Διαγωνιστικό προβλήθηκε χθες και το υποβλητικό “The Domain”/”A Herdade” του Τιάγο Γουέδες.

Κάτι μεταξύ του “1900” του Μπερνάντο Μπερτολούτσι, του “Νονού” του Φράνσις Φορντ Κόπολα (όσον αφορά στη σταδιακή αποξένωση του αντί-ηρωα) και του “Μυστικού της Πέτρα” του Χάιμε Ροζάλες, το “The Domain”/”A Herdade” του Τιάγο Γουέδες είναι το χρονικό μιας οικογένειας που έχει στην ιδιοκτησία της στην Πορτογαλία μία από τις μεγαλύτερες φάρμες στην Ευρώπη.

Παρακολουθούμε την ιστορία της και ταυτόχρονα την ιστορία της χώρας έτσι όπως διαδραματίζεται από τις αρχές των 40'ς μέχρι σήμερα. Κι ενώ το πολιτικό στοιχείο είναι βέβαια έντονο στην ταινία, ο Γουέδες εστιάζει στις δυσλειτουργικές διαπροσωπικές σχέσεις των μελών της οικογένειας (κάτι που οφείλεται κυρίως στο ότι ο πάτερ φαμίλιας ενδιαφέρεται περισσότερο για τα άλογα του και τις υπόλοιπες γυναίκες στη φυτεία, παρά για τη σύζυγο και τα παιδιά του), καθώς και στα μυστικά που αναπόφευκτα ξεπηδούν από αυτές. Ένα τραγικό γεγονός σημάδεψε την παιδική ζωή του κεντρικού πρωταγωνιστή και στην τελευταία, πολύ δυνατή, συμβολική σκηνή του φιλμ θα τον βρούμε ξανά εκεί όπου είχε συμβεί αυτό το γεγονός, χρόνια πριν.

Φιλόδοξο στη σύλληψη, άρτια εκτελεσμένο στην πράξη, το “The Domain” είναι προσωπικό στοίχημα του γνωστού Πορτογάλου παραγωγού Πάουλο Μπράνκο (είναι ο ίδιος που έσυρε τον Τέρι Γκίλιαμ στα δικαστήρια όταν η συνεργασία τους στο “The Man Who Killed Don Quixote” έληξε επεισοδιακά) και είναι η μόνη ταινία που βρίσκεται στο Διαγωνιστικό τμήμα φέτος χωρίς κανέναν γνωστό ηθοποιό στο καστ.