Ανταπόκριση 3ης Μέρας
Την Παρασκευή το απόγευμα σε όλα τα σημεία ελέγχου στο Lido βρίσκονταν αρκετοί οπλισμένοι αστυνομικοί, ενώ οι έλεγχοι ήταν ακόμα πιο αυστηροί. Ο λόγος ήταν βέβαια η σχεδόν ταυτόχρονη επίσημη πρεμιέρα τόσο του Dune του Ζακ Βιλνέβ, που μετά από αρκετές αναβολές λόγω πανδημίας βρίσκεται εδώ εκτός Διαγωνιστικού, όσο και του Spencer με την Κρίστεν Στιούαρτ.
Η Στιούαρτ, όπως και ο Μπένετικτ Κάμπερμπατς για το The Power Of The Dog της Τζέιν Κάμπιον, θεωρείται σχεδόν σίγουρη επιλογή για μια οσκαρική υποψηφιότητα. Μπορεί και να πάρει και το Όσκαρ, θα το άξιζε σίγουρα. Στο Spencer, τη νέα βιογραφία του Αργεντινού Πάμπλο Λαραϊν (Jackie) με θέμα την Πριγκίπισσα Νταϊάνα, (μια ευρωπαϊκή συμπαραγωγή στην οποία συμμετέχει και η Γερμανίδα Μάρεν Άντε του Toni Erdmann), η Στιούαρτ είναι η Νταϊάνα: Οι κινήσεις της, το σουλούπι της (για τις ανάγκες του ρόλου έχασε αρκετά κιλά), η προφορά της, η φωνή της, το χτένισμά της θυμίζουν τρομερά την αδικοχαμένη πριγκίπισσα, τη δε γκαρνταρόμπα της έχει αναλάβει η Ζακλίν Ντιράν (δύο βραβεία Όσκαρ για τα Little Women, Anna Karenina). Το σενάριο επικεντρώνεται σε τρεις χριστουγεννιάτικες μέρες που η Νταϊανα περνά μαζί με σύσσωμη τη βασιλική οικογένεια, κάτι που ισοδυναμεί για εκείνη πλέον με μαρτύριο (με εξαίρεση, βέβαια, τα παιδιά της). Αν ο Λαραϊν είχε αποτύχει στο να μας κάνει να συμπάσχουμε με την Τζάκι Ωνάση-Νάταλι Πόρτμαν, εδώ καταφέρνει περίφημα, χάρη κυρίως στην εξαιρετική πρωταγωνίστρια του, αλλά και στο υπόλοιπο καστ (Σάλι Χόκινς, Τίμοθι Σπολ, Σον Χάρις, Τζακ Φέρθινγκ) να μας μεταδώσει μια αίσθηση έντονης κλειστοφοβίας μέσα από τις διαρκείς “πειραγμένες” κινήσεις της κάμερας, τα close ups και τα δυσοίωνα μουσικά κομμάτια του Τζόνι Γκρίνγουντ των Radiohead. Ο Γκρίνγουντ έχει υπογράψει το σάουντρακ και για το The Power Of The Dog της Κάμπιον.
Για οσκαρική υποψηφιότητα συζητείται και η Ολίβια Κόλμαν, αλλά και για βραβείο Volpi – αν το πάρει θα γίνει μία από τις ελάχιστες ηθοποιούς που έχουν βραβευτεί δύο φορές στη Βενετία. Η βρετανίδα ηθοποιός πρωταγωνιστεί στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μάγκι Γκίλενχαλ The Lost Daughter που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Έλενα Φεράντε και γυρίστηκε το περασμένο φθινόπωρο στις Σπέτσες. Η Κόλμαν υποδύεται μια καθηγήτρια πανεπιστημίου που βρίσκεται για διακοπές μόνη της στη Ελλάδα (στο βιβλίο ήταν στη Νότια Ιταλία) και που η γνωριμία της με μια φασαριόζικη παρέα στην παραλία θα γίνει η αφορμή για να σκαλίσει μια μεγάλη πληγή από το παρελθόν της. Με συμπρωταγωνιστές τους Εντ Χάρις, Ντακότα Τζόνσον και Πίτερ Σάρσγκαρντ (τον σύζυγο της Γκίλενχαλ), η Κόλμαν πετυχαίνει στην οθόνη αυτό που πετυχαίνει η Φεράντε σε κάθε της βιβλίο, να αποδώσει δηλαδή σε βάθος διάφορες πτυχές της γυναικείας ψυχοσύνθεσης. Όσο για την Γκίλενχαλ, μάλλον έπραξε άριστα που το γύρισε στη σκηνοθεσία.