Video Poster

Ανταπόκριση 8ης Μέρας

Το ότι ο Τόνι Σερβίλο είναι ο καλύτερος και ο πιο γνωστός εδώ και χρόνια ηθοποιός της Ιταλίας δεν είναι τυχαίο. Ο Ιταλός “δανδής”  της υποκριτικής (του είχα πάρει συνέντευξη εδώ, δύο χρόνια πριν, στις δέκα το πρωί και εκείνος είχε καταφτάσει με σμόκιν, πούρο, γυαλιά ηλίου και καπέλο) πρωταγωνιστεί στο E Stata La Mano Di Dio του Πάολο Σορεντίνο (αφού έπαιξε και τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι στην προηγούμενη ταινία του, Loro), αλλά και στο Qui Rido Io του Μάριο Μαρτόνε με θέμα τη νεανική ζωή του σπουδαίου θεατρικού συγγραφέα Εντουάρντο Ντι Φίλιπο.

Ο Σερβίλο υποδύεται τον πατέρα του, τον Εντουάρντο Σκαρπέτα, πολύ γνωστό κωμικό στη Νάπολη της μπελ επόκ, ο οποίος και δεν αναγνώρισε ποτέ επίσημα τον Εντουάρντο σαν γιο του. Παθιασμένος καλλιτέχνης, αθεράπευτος γυναικάς, με ένα αδιαμφισβήτητο χάρισμα λόγου που τον έβγαλε ασπροπρόσωπο στη μήνυση που κατατέθηκε εναντίον του από τον ποιητή Γκαμπριέλε Ντ' Ανούντσιο για αντιγραφή (αυτή ήταν και η πρώτη επίσημη μήνυση σχετικά με πνευματικά δικαιώματα στην ιστορία της Ιταλίας) και με μια σκηνική παρουσία που καθήλωνε τα θεατρικά πλήθη, ο Σκαρπέτα άφησε, με τη σειρά του, το χνάρι του στην καλλιτεχνική ζωή της Ιταλίας στις αρχές του 20ου αιώνα. Εδώ, σ' αυτήν την ελεύθερη κινηματογραφική απόδοση εκείνης της περιόδου, ο Σερβίλο χαρίζει στον Σκαρπέτα μια δεύτερη ζωή.

Οι κριτικοί συνεχίζουν να διχάζονται πάντως για την ερμηνεία του Τιμ Ροθ στο Sundown του Μισέλ Φράνκο, επίσης στο Διαγωνιστικό τμήμα. Ο Μεξικανός ιδιοσυγκρασιακός σκηνοθέτης, γνωστός για τις προκλητικές ταινίες του όπως το After Lucia και το New Order, που παίχτηκε επίσης στη Βενετία δυο χρόνια πριν κι έφυγε με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, μάς δίνει εδώ ένα ακόμα κινηματογραφικό πορτρέτο της βίας. Όπως δήλωσε, με το Sundown ήθελε να τονίσει την τεράστια διαφορά ανάμεσα στο Ακαπούλκο (όπου έχει γυριστεί εξολοκλήρου η ταινία) των παιδικών του χρόνων και στο σημερινό, όπου οι απαγωγές και οι δολοφονίες είναι μέρος της καθημερινότητας.

Παράλληλα, εστιάζει σε ανισόρροπες οικογενειακές σχέσεις μέσα από σκηνές και διαλόγους που από την αρχή αποπροσανατολίζουν επίτηδες τους θεατές και στοχεύουν στις προκαταλήψεις που μπορεί να έχει καθένας από εμάς. Η πρόθεση του είναι καλοδεχούμενη, αλλά θεωρώ πως η όλη ταινία θα ήταν πιο πειστική αν ο ίδιος ο Ροθ ήταν πιο πειστικός στον ρόλο του (συζύγου ή αδερφού; Ένα από τα mind-games της ταινίας). Οι Ροθ και Φράνκο είναι κολλητοί φίλοι από το 2012, όταν ο πρώτος, σαν πρόεδρος της κριτικής επιτροπής στο Ένα Κάποιο Βλέμμα του φεστιβάλ Καννών έδωσε το πρώτο βραβείο στο After Lucia. Στο Sundown συμπρωταγωνιστεί η Σαρλότ Γκενσμπούρ.