Video Poster

Βενετία '20, Έκτη Μέρα

Αντέλ είναι μόνο μία (με ή χωρίς μάσκα)

Κι ενώ τα κρούσματα του κορωνοϊού ανεβαίνουν – και - στην Ιταλία, οι συστάσεις γίνονται όλο και πιο αυστηρές για όποιον τολμήσει να κυκλοφορήσει, πρωί-βράδυ, μόνο με το κανονικό του πρόσωπο. Αλλά, είναι απλά ιδέα μας ή όσο περνάνε οι μέρες οι ηθοποιοί και οι σκηνοθέτες ξεθαρρεύουν όσον αφορά στη χρήση της μάσκας;

Όπως, ας πούμε, η Αντέλ Εξαρχόπουλος. Η Γαλλίδα σταρ παίζει στην εκτός Διαγωνιστικού φαρσοκωμωδία “Mandibules” του Κουεντίν Ντιπιέ - με συμπρωταγωνίστρια μια... γιγαντιαία μύγα - και δήλωσε πολύ χαρούμενη που κατάφερε και πάλι να έρθει στο φεστιβάλ (της είχα πάρει συνέντευξη εδώ για το “Racer and the Jailbird”, μαζί με τον Ματίας Σένερτς κι αυτό που θυμάμαι περισσότερο είναι το πόσο απίστευτα ψηλοί ήταν και οι δυο τους).

 

Η Ρετζίνα παίρνει την κάμερα και πάει – πάλι – στα Όσκαρ

Μια άλλη σταρ, από την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, η Ρετζίνα Κινγκ που δυο χρόνια πριν βραβεύτηκε με Όσκαρ για την ερμηνεία της στο “If Beale Street Could Talk” και που προφανώς δεν επαναπαύτηκε στις δάφνες της, είχε χθες σε παγκόσμια πρεμιέρα εκτός Διαγωνιστικού την πρώτη της σκηνοθετική δουλειά με τίτλο One Night in Miami”, ένα φιλμ με καθόλα επίκαιρες πολιτικές προεκτάσεις, που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του πρώην δημοσιογράφου Κεμπ Πάουερ.

Δυστυχώς, σε όλον τον κόσμο, συμβαίνει το ίδιο - δίνεται μια ευκαιρία σε μια γυναίκα κι αν εκείνη δεν μπορέσει να την εκμεταλλευθεί, θα περάσουν χρόνια μέχρι να ξαναδοθεί παρόμοια ευκαιρία σε άλλη γυναίκα”, δήλωσε η Κινγκ μέσω Zoom από την Αμερική όπου βρίσκεται, συμπληρώνοντας πως γι' αυτόν το λόγο εύχεται η ταινία της να τα πάει καλά στο φεστιβάλ.

(Update: Ρετζίνα, μην ανησυχείς, οι πρώτες κριτικές τοποθετούν ήδη το "One Night in Miami” στη λίστα με τα σίγουρα οσκαρικά στοιχήματα της χρονιάς).

 

Η δεσποινίδα Μαρξ

Όπως έγραψα και στην αρχή, το φετινό Διαγωνιστικό τμήμα διακρίνεται από νέα ταλέντα και ισχυρή γυναικεία παρουσία (σε αντίθεση με πέρυσι και πρόπερσι – κάτι για το οποίο οι διοργανωτές έχουν επανειλημμένως επικριθεί): Δεκατρείς από τις δεκαοκτώ διαγωνιζόμενες ταινίες προέρχονται από σκηνοθέτες που κυνηγούν τον Χρυσό Λέοντα για πρώτη φορά, ενώ οκτώ είναι σκηνοθετημένες από γυναίκα.

Ανάμεσα τους και το το Miss Marx της Σουζάνα Νικιαρέλι που τρία χρόνια πριν είχε κάνει αίσθηση εδώ με τη “ροκ” βιογραφία Nico, 1988 για τις τελευταίες μέρες της Γερμανίδας τραγουδίστριας Nico.

Στο “Miss Marx” η εξαιρετική, όπως αποδεικνύεται, ηθοποιός Ρομόλα Γκαράι υποδύεται την κόρη του Καρλ Μαρξ, Ελεωνόρα. Μια ακόμα βιογραφία λοιπόν από την Ιταλίδα σκηνοθέτρια, λιγότερο τολμηρή από την προηγούμενη αλλά με επίσης άψογο στυλ, ενώ η Νικιαρέλι απέσπασε καλές ερμηνείες κι από τους υπόλοιπους ηθοποιούς, όπως ο Τζον Γκόρντον Σινκλέρ που υποδύεται τον συν-συγγραφέα του “Κεφαλαίου” και του “Κομμουνιστικού Μανιφέστου”, Φρίντριχ Ενγκελς.