Βενετία '20, Έβδομη Μέρα
Black power
Ήταν θέμα χρόνου: Με αφορμή την προβολή του “One Night In Miami” της Ρετζίνα Κινγκ και το γεγονός πως η Κινγκ είναι η πρώτη μαύρη σκηνοθέτης στην 77η ιστορία της Mostra, άρχισαν να κυκλοφορούν στατιστικές και άρθρα σχετικά με την παντελή, εκτός από λιγοστές εξαιρέσεις, έλλειψη συμμετοχής μαύρων μελών στις Κριτικές Επιτροπές των τριών μεγάλων ευρωπαϊκών κινηματογραφικών φεστιβάλ.
Για τη Mostra, συγκεκριμένα, αυτό έχει να γίνει από τη συμμετοχή του Σπάικ Λι στην κριτική επιτροπή με Πρόεδρο τον Τζον Μπούρμαν το μακρινό 2004. Η Βενετία, σύμφωνα με τις στατιστικές, έχει το μεγαλύτερο ποσοστό μη εκπροσώπησης με 12 τοις εκατό, δεύτερο έρχεται το Βερολίνο με 15 τοις εκατό, ενώ οι Κάννες, μετά από μια σειρά “διορθωτικών” κινήσεων τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται στην καλύτερη θέση με 18 τοις εκατό.
Πάει για ρεκόρ
Όπως και να ' χει, για να ξαναγυρίσουμε στο “One Night...”, η ταινία έχει ήδη δημιουργήσει, αμέσως μετά την προβολή της στο Λίντο, οσκαρικό buzz, ενώ χθες κυκλοφόρησε και το πρώτο επίσημο τρέιλερ.
Μήπως η Ρετζίνα Κινγκ, εκτός από πρώτη μαύρη σκηνοθέτης στην 77η ιστορία της Mostra, θα γίνει και η πρώτη μαύρη σκηνοθέτης που θα πάρει το χρυσό αγαλματίδιο στην σχεδόν 100η ιστορία των βραβείων Όσκαρ τον ερχόμενο Απρίλιο (καλώς εχόντων των πραγμάτων);
Screen time
Mε πιο πρόσφατη εκείνη για το “Notturno”, το νέο ντοκιμαντέρ-ελεγεία του υποψήφιου για Όσκαρ Τζιανφράνκο Ρόσι (“Fire At Sea”), που όμως “θάφτηκε”, οι προβολές του Διαγωνιστικού τμήματος συνεχίζονται με τις ταινίες “Dear Comrades” του Αντρέι Κοντσαλόφσκι, “Never Gonna Snow Again” της Μαλγκορζάτα Σουμόφσκα (πρωταγωνιστεί ο Άλεκ Ούτγκοφ, που έπαιζε τον Ρώσο επιστήμονα στην τρίτη σεζόν του “Stranger Things”) και το “The World to Come” της Μόνα Φάστβολντ, που έχει πάρει και πολύ καλές κριτικές (με τις Βανέσα Κίρμπι, Κάθριν Γουότερστον και τον, απόντα από το Λίντο, Κέισι Άφλεκ).
Και οι δύο ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστεί η Κίρμπι, ένα από τα κεντρικά πρόσωπα του φεστιβάλ φέτος, “The World to Come” και “Pieces of a Woman”, είναι πολύ πιθανό να φύγουν από το φεστιβάλ με μεγάλα βραβεία.
Αρκετή δημοσιότητα εισέπραξε στην κατηγορία του και το μικρού μήκους φιλμ “Omelia Contadina”, κυρίως χάρη στους δυο δημιουργούς του - την Ιταλίδα σκηνοθέτρια Αλις Ρορβάχερ, που ειχε κερδίσει πρόπερσι στις Κάννες το βραβείο Σεναρίου για το “Happy as Lazzaro”, και τον Γάλλο εικαστικό καλλιτέχνη JR (που είχε συνυπογράψει με την Ανιές Βαρντά το υποψήφιο για Όσκαρ “Faces, Places”).